יום חמישי, 12 באוקטובר 2017

מבנה התנ"ך - בלוג לכבוד שמחת תורה

התנ"ך מחולק ל3 חלקים זה ידוע.

חלק ראשון - תורה : ספר בראשית ואז 4 חומשים נוספים על משה ובני ישראל במצריים ובעיקר במדבר.

חלק שני - נביאים ראשונים : 4 ספרים או 6. : יהושע, שופטים, שמואל (ייסוד המלוכה), מלכים.
חלק שני - נביאים אחרונים  : 4 ספרים או 3 + תרי עשר. : ישעיהו, ירמיהו, יחזקאל, תרי עשר.

נביאים ראשונים זה יותר היסטוריה יהודית (על משקל היסטוריה יוונית למי שמכיר), גלות ושיבת ציון - לא מוזכרים כאן, רק היציאה לגלות. כלומר ההיסטוריה מסתיימת בחלק של נביאים בחורבן בית ראשון.
נביאים אחרונים זה כבר ספרים על נביאים של ממש. 3 גדולים ועוד תרי עשר קטנים יותר. ישעיהו הוא נביא חורבן ישראל (מגלל זה הוא נשמע נחמד יחסית, כי לא קרה בזמנו משהו רע עדיין ליהודה והוא היה בכלל מירושלים), ירמיהו הוא נביא חורבן הבית הראשון - חורבן יהודה (ואחד הנביאים שהכי פחות רצו לשמוע להם בעודם בחיים) ויחזקאל הוא נביא הגלות והנחמה (לפחות נראה לי).

חלק שלישי - כתובים : 11 ספרים ב3 חלקים שמקלים על הזכירה.

* ספרי אמ"ת : תהילים, משלי, איוב. (אמת מגלל ראשי התיבות בהפוך של תחילת הספרים, מקל לזכור).
* 5 מגילות : רות, אסתר, שיר השירים, איכה, קהלת.
* כתובים אחרונים : דניאל (שהוא לא אמור להיות בנביאים אחרונים?), עזרא (ספר שיבת ציון), דברי הימים.

כשדברי הימים חוזר בקצרה על ההיסטוריה מבראשית לפי התנ"ך או מקורות אחרים ואז מתמקד בחלק של מלכים ומסתיים בפסוק האחרון בהצהרת כורש שמבקש מהיהודים שיעלו לארץ בחזרה ויקימו את בית המקדש השני.

סך הכל: 5 + 8 + 11 = 24 ספרים
אבל תרי עשר זה 11 או 12 ומלכים, שמואל ודברי הימים נחשבים בד"כ לשניים.

-------------------------------------------------------------------------------

שמחת תורה שמח,
ותתבשרו. "יש לי תוכנית כלכלית חדשה בקשר לאתר".
הרעיון הוא לגלות את הקליקים על הפרסומות ולשמור על זה במאגר ואז
לעשות מבצע שמי שמקליק נגיד 8 פעמים בחודש מקבל מנוי זהב (בלי פרסומות) לשארית החודש.
אבל הספירה היא אחת לכל כניסה (מה שנקרא אצלי סשן).
לא יודע אבל מתי זה יצא לפועל. בתיכנון. וזה די דרוש, אתם מקליקים פחות ופחות עם כל המאמצים שלי.

אז שמחת תורה שמח,
דרור.
(אגנוסטי, אני אפילו לא באמת מאמין. זה די מעניין אבל אינטלקטואלית).

הערה לעריכה: אולי החלק שלפני החלק של הברית החדשה.

אגב, שימו לב לפסוק הראשון והשני בדב"ה ב' , פרק אחרון - לו:
א וַיִּקְחוּ, עַם-הָאָרֶץ, אֶת-יְהוֹאָחָז, בֶּן-יֹאשִׁיָּהוּ; וַיַּמְלִיכֻהוּ תַחַת-אָבִיו, בִּירוּשָׁלִָם.  ב בֶּן-שָׁלוֹשׁ וְעֶשְׂרִים שָׁנָה, יוֹאָחָז בְּמָלְכוֹ; וּשְׁלֹשָׁה חֳדָשִׁים, מָלַךְ בִּירוּשָׁלִָם.

זה אומר שהמילה יהואחז בעצם נקראת כמו יואחז, יהו נקרא כמו יו - זה לא שווא נע בי' מסתבר.
טוב נחמד לתקן טעויות קריאה לאחר כל כך הרבה זמן.
אז זה לא יהושועה כמו בקריאה אלא יושועה. 
ואם אתם חושבים על ישו, אז זה לא, אין קידומת יהו או יו בהתחלה, זה סגול או צירה על היוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה