יום רביעי, 12 ביולי 2017

אמן הבובות = פרק י' = דרכים פציפיסטיות להילחם ברוע

כחלק מאימוניהם למדו הפיר-פרייבטים להילחם נגד הרוע גם בעזרת שיטות מיסטיות שונות:

למשל, מהידע העתיד בלוחמה כנגד יצורי אופל אחרים המסתובבים בלילות החשוכים ומשחרים לטרף הם למדו:
* לחשוף את הרוע לאור יכול להרוס אותו,
להראות לרוע דברים מהאור ומהטוב יכול לגרום להרס של הרוע, או לפחות לגרום לחרטה של החלקים הפחות גרועים באותה מפלצת תועבתית כמו המכונה הגדולה.
* שיטת המראה: לא רק נגד יצורי אופל אלא גם נגד יצורים מיתולוגיים כמו מדוזה מיוון העתיקה :
לתת לרע להסתכל על הכיעור שלו ב"מראה" יכול מאד לפגוע בו ולרסק אותו למיליוני חתיכות קטנות, כמו בבאפי ציידת הערפדים. [בלי יתדות בלב של אף "ערפד" לפחות לא פיזית, בבקשה ילדים]
* שיטת המראה המתקדמת: ללעוג לרוע, ולהראות לו כמה הוא מגוחך ואבסורדי הוא בעצם.
* על שום, אנג'ל - המדריך הפציפיסטי אמר באנגלית צחה:
"In myths, garlic has been regarded as a force for both good and evil. In Europe, many cultures have used garlic for protection or white magic, perhaps owing to its reputation in folk medicine. Central European folk beliefs considered garlic a powerful ward against demonswerewolves, and vampires. To ward off vampires, garlic could be worn, hung in windows, or rubbed on chimneys and keyholes"
אך לא היה לפיר פרייבטים מושג קלוש על מה הוא מדבר.

הם המשיכו הלאה, ללמוד על ההיפים - כת אמריקאית שחיה בשנות השישים של המאה העשרים באמריקה:

אנג'ל סיפר על ילדי הפרחים:
"hippie (or hippy) is a member of a counterculture, originally a youth movement that started in the United States and the United Kingdom during the mid-1960s and spread to other countries around the world. The word hippie came from hipster and was initially used to describe beatniks who had moved into New York City's Greenwich Village and San Francisco's Haight-Ashbury district. The term hippie was first popularized in San Francisco by Herb Caen, who was a journalist for the San Francisco Chronicle."


"Hippies sought to free themselves from societal restrictions, choose their own way, and find new meaning in life. One expression of hippie independence from societal norms was found in their standard of dress and grooming, which made hippies instantly recognizable to one another, and served as a visual symbol of their respect for individual rights."

"At the same time, many thoughtful hippies distanced themselves from the very idea that the way a person dresses could be a reliable signal of who he or she was—especially after outright criminals such as Charles Manson began to adopt superficial hippie characteristics, and also after plainclothes policemen started to "dress like hippies" to divide and conquer legitimate members of the counterculture."

"For the historian of the anarchist movement Ronald Creagh, the hippie movement could be considered as the last spectacular resurgence of utopian socialism. For Creagh, a characteristic of this is the desire for the transformation of society not through political revolution, or through reformist action pushed forward by the state, but through the creation of a counter-society of a socialist character in the midst of the current system, which will be made up of ideal communities of a more or less libertarian social form."

וכך המשיכו ללמוד הפיר-פרייבטים הצעירים על דרכי ההישרדות של ילדי הפרחים ועל כח הפרחים האגדי שסייע להם בדרכם. ועל שירים פציפיסטים משנות השישים [בקישור : ג'ניס ג'ופלין - מרצדס בנץ] ועל ההארי קרישנה ומחרוזות של חרוזים ועוד...
וכך השיעור על שיטות לוחמה פציפיסטיות נמשך הלאה לתוך הלילה, בעוד הפיר פרייבטים יושבים בתוך אוהל ההדרכה ומעבירים בינהם ניירות וכמובן את מקטרת השלום המקושטת בנוצות כתומות ולבנות והמעלה תמרות עשן בתוך האוהל עד שהפיר פרייבטים בקושי רואים כבר את עצמם.

בואה נויטה. 
דרור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה