יום שישי, 14 ביולי 2017

אמן הבובות 2 - פרק יג' = שיעורי ניהול רגשות ומדיטציה

הפיר פרייבטים עוברים הכשרה ואימונים ממושכים אך מהירים בדרכם להילחם במכונה הגדולה, בין השיעורים שהם עוברים יש שיעורי פסיכולוגיה וניהול רגשות.

ראשית, הפיר פרייבטים לומדים על תרופות פסיכולוגיות [ללא מרשם, כחלק מהציוד האישי השמור למצבי עקה ומצבי קיצון המתרחשים במהלך העימותים עם יצורי המכונה הגדולה] - 

[מקור 1 - כתבה בynet]. [מקור 2 - מגזין על החיים]
ישנם מספר סוגים של תרופות פסיכולוגיות היכולות לעזור לחיילים בשעת פעילותם מורטת העצבים,
ראשית יש תרופות הרגעה טבעיות, תרופות המשמשות להרגעת חרדות, פחדים ודאגות שמפריעים לתיפקוד ובנוסף מאפשרות רגיעה כדי לעזור לשינה טובה
המדריך ההומאופתי טוען שיש את התרופות האלה בשוק והם כולם מבוססות על צמחים טבעיים כגון פסיפלורה וולריאן :

  • "רגיעון של "הדס" – יום (הרגעה ומתחים) ולילה (לשינה). (על בסיס פסיפלורה) (44.7 שקל לרגיעון יום)
  • קלמה נרבין יום להרגעה וקלמה לילה לשינה, של חברת "סמאון". (פסיפלורה ו-ולריאן) (44.4 שקל ל-30 כדורים)
  • כדורי ולריאן.
  • טיפות ואלטון מכילות ולריאן ללא מרשם רופא. (15.7 ל-10 מ"ל)
  • נירוונה או נירוונה פורטה, כדורים להרגעה של ד"ר פישר. (59 שקל ל-10 כדורים)
  • נרבן-דרג'ה- כדורים להרגעה של בוארון (פסיפלורה וולריאן) (22.5 שקל)
  • רלקסין - מיוצר על-ידי תרימה. מבוסס על צמח הוולריאן, משווק בטבליות (חפיסה של 10 ב-35 שקל)"

כמו שאפשר לראות, תרופות הרוגע הטבעיות, לא רק מקלות על חרדות, מתחים ודאגות קשות - אלא גם עוזרות לישון טוב יותר במקרה של מחשבות על זוועות עושי דבריה של המכונה הגדולה.

במקרה של עצבים, כעסים או זעם בלתי נשלט על זוועות המכונה, המחקר ברשת המידע גילה לפיר פרייבטים שתרופות כמו נרבן וואבן, תרופות אישיות ללא צורך להפניה לרופא, מאד עוזרות לטיפול במצבים אלה. כמובן שעל הפיר פרייבטים, להשתדל לא לבזבז את מלאי התרופות האישיות סתם ככה בשביל הכיף, אך כשצריך - צריך. זה עדיף על לסבול או לא לתפקד.

=============

בנוסף לתרופות כדי לעזור ללוחמים להתמודד עם מצבי מתח, חרדה ועצבים קשים. יש שיטות רגיעה נוספות, כמו נשימות עמוקות, תרגילי התעמלות, תפילה, יוגה וכמובן מלכת הטראנסים, מדיטציה - היכולת להיכנס לטראנס [ריכוז על] ולקבל ממנו הארות ואנרגיות חיוביות.

תרגילי נשימה הם קלים וניתנים לעשייה בכל רגע, בשכיבה, בישיבה או בעמידה.
למשל בעמידה - מותחים את הידיים לצדדים ושואפים עמוק [עמידת כוכב, קופירייט על המונח]
ואז מתכופפים, מכניסים את הידיים בין הרגליים ומוציאים את כל האוויר.
אלה תרגילי נשימות, לא תרגילי כושר. יש לבצע אותם לאט לאט.

מדיטציה היא קצת יותר מתקדמת מתרגילי הנשימות הפשוטים אך היעילים,
המחשב נתן את המידע הבא על איך לעשות מדיטציה לפיר פרייבטים:

"תרגולי מדיטציה שונים קיימים בדתות שונות, בכללן הבודהיזם, האסלאם (אצל הסופים) היהדות חסידות), הנצרות, וההינדואיזם.
מדיטציות מתקדמות בבודהיזם מבוססות בדרך כלל על הדמיה או ויזואליזציה, וכוללות לרוב הדמיה של בודהה בתנוחת הלוטוס (אך ישנן גם מדיטציות מנטרה כגון "אום מאני פדמה הום" - "היהלום מצוי בלוטוס" כלומר הנירוואנה נמצאת במדיטציה). מדיטציות בהינדואיזם כוללות לרוב חזרה על מנטרה בסנסקריט, ועל פי הוודות הן מאפשרות להגיע למצב של "סמאדהי", איחוד עם האל או עם היש.
ניתן לחלק את תרגולי המדיטציה לשני חלקים עיקרים: סביל ופעיל.
  • תרגול מדיטציה סביל [מדיטציה פאסיבית] הוא זה בו המתרגל אינו עושה דבר, אלא מניח לתהליך טבעי לחלוטין לקרות מעצמו. בתרגול הסביל המודעות מתפוגגת במהלך שינויים הבאים וחולפים באיברי החישה השונים של הגוף, באחד ממצבי המנוחה השונים (דוגמה: ישיבה תוך ערנות לתחושת הבאות וחולפות באיבר המגע כתוצאה מתהליך הנשימה).
  • בתרגול מדיטציה פעיל [מדיטציה אקטיבית] האדם יוזם פעולה המשפיעה על ההכרה כמו ריכוז תשומת הלב בקצה האף (דוגמה לפעולה הכרתית) או סיחרור סביב עצמו (דוגמה לפעולה פיזית) - כלומר הגעה למצב טראנסי על ידי פעולה שלא מצריכה התרכזות חיצונית בה, כמו למשל שחייה, הליכה או ריקוד פשוט וחוזר על עצמו.
דוגמאות לתרגולי מדיטציה:
  • הפניית קשב לתחושות סומטוסנסוריות (תחושות גוף) בחלק מסוים מהגוף (כגון מגע האוויר הנכנס והיוצא מהנחיריים) או למחשבות חולפות (ויפאסאנהזאזן).
  • הפניית קשב לצלילים הבאים וחולפים באיבר השמיעה, או התמקדות בצליל אחד, למשל "אום".
  • הדמיה פנימית של מראות וסיטואציות (לאם רים).
  • ישיבה בעיניים פקוחות בחשיכה מוחלטת במשך שעה לפחות (מדיטציית חושך).
  • סיבוב במקום במהירות גדולה במשך 3/4 שעה (סחרור סופי).
תרגולי מדיטציה שונים: תרגול זאזן, מדיטציה דינמית, ויפאסאנה, סחרור סופי, סאג'ה יוגה, פאלון דאפאדמיון מודרךצ'י קונגטאי צ'ימדיטציה טרנסצנדנטלית ועוד."
נמסטה תלמידים, סיים את השיעור המדריך. לכו להרהר על מה שלמדתם, אולי בישיבה מזרחית, תוך כדי שאתם עוצמים עיניים, ממלמלים מנטרות כח חוזרות ועושים הדמיה שלי מרצה שוב על השיעור מהתחלה.
תודה המדריך, נמסטה. אמרו הפיר פרייבטים. שיהיה ערב טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה