יום שלישי, 27 ביוני 2017

האם יש גן עדן וגיהנום?

היי, 

א. אני לא מנסה להיות מיסיונר בשום פנים ואופן, תאמינו במה שאתם רוצים - לדעתי משיח בן דויד יצא בסוף ישו.
ב. זה נח לי לרשום פה ואני בדיוק בודק את השאלה (רק בשבילי) אם יש גן עדן או גיהנום - שזאת בכלל אמונה יהודית.
ג. אתם לא חייבים לקרוא את הרשימות הלא רלוונטיות שלי על דת.

אז האם יש גן עדן וגיהנום?

קישור 1 - 
האופוזיציה:
                 "אין כל סימן בתנ"ך לכך שקיים דבר כזה"
                  "ואי אפשר להפוך רעיון ערטילאי לעובדה קיימת"

הקואליציה:

עדיין קישור 1 (מלמעלה) :  

"התנך מראה לנו את מה שהתיאולוגים מכנים דואליות. האור והחושך, הטוהרה והחטא, החיים והמוות"
"ללא גיהנום אין גן עדן."
"הגיהנום והשטן הם המכשירים להענשת נשמת האדם, אף לאחר מותו"  - כלומר גיהנום וגן עדן עושה סדר מוחלט בנושא של הטוב ורע, כל אחד מקבל את הגמול שלו בדיוק כמו שמגיע לו.

מחקר בתנ"ך

רשמתי בגוגל "חיפוש בתנ"ך" - בדקתי ב2 האתרים הראשונים ולא נמצא המילה גיהנום או המילה גהנום בתנך - בכלל, המילה גן עדן - מופיעה בעיקר בהקשר של בריאת העולם והמושג החדש של גן עדן אולי נזכר רק ביחזקאל לו, יואל ב.
המושג השטן - לא מופיע בתורה במובן של הדמות הספציפית, אלא רק בנביאים ככה למשל:
זכריה ג א : "א וַיַּרְאֵנִי, אֶת-יְהוֹשֻׁעַ הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל, עֹמֵד, לִפְנֵי מַלְאַךְ יְהוָה; וְהַשָּׂטָן עֹמֵד עַל-יְמִינוֹ, לְשִׂטְנוֹ.  ב וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-הַשָּׂטָן," - יכול להיות שכאן מדובר בשטן הדמות האגדית אבל יכול להיות שמדובר גם באדם אנושי רע, כמו המובן כפי שהיה בתורה. 
אני זוכר אבל שבסיפור באיוב השטן מופיע:
פרק א', פסוק ו': " וַיְהִי הַיּוֹם--וַיָּבֹאוּ בְּנֵי הָאֱלֹהִים, לְהִתְיַצֵּב עַל-יְהוָה; וַיָּבוֹא גַם-הַשָּׂטָן, בְּתוֹכָם." - לפי זה לאלוהים יש דמויות שהוא מתייחס אליהם כאל בנים ואחד מהם נקרא השטן.
ובכן, גם באיוב לא רשום גיהנום או גהנום אבל מופיעה המילה צלמוות כשם של מקום, מילה המופיעה בעוד כמה מקומות בתנ"ך.
הסיפור בפרק א' וב' הוא שאיוב היה איש טוב שלא עשה רע לאף אחד והאמין בחוזקה בה' אבל עקב נסיבות ה' מחליט לבחון את אמונתו ולראות אם זה אמונה מגלל ציפיה לגמול כלשהו או אמונה אמיתית.
השטן הוא זה שבוחן את איוב והוא מפיל עליו כל דבר רע שרק אפשר.
החברים של איוב באים לבקר אצלו ויושבים אצלו 7 ימים (שבעה) וכשנגמרת תקופת האבל, איוב פותח את פיו ומתחיל לנאום הוא שומע בערך את עצת אשתו : "וַתֹּאמֶר לוֹ אִשְׁתּוֹ, עֹדְךָ מַחֲזִיק בְּתֻמָּתֶךָ; בָּרֵךְ אֱלֹהִים, וָמֻת." (פרק ב', פסוק ט').
בפרק ג' הוא אומר שהעולם שהאל ברא הוא כל כך גרוע שהלוואי שהוא היה פשוט הורג אותו עם לידתו וחוסך ממנו את כל הסבל ועל אותו יום מוות בלידה הוא אומר:
"הַיּוֹם הַהוּא,    יְהִי-חֹשֶׁךְ:
אַל-יִדְרְשֵׁהוּ אֱלוֹהַּ מִמַּעַל;    וְאַל-תּוֹפַע עָלָיו נְהָרָה.
יִגְאָלֻהוּ, חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת--תִּשְׁכָּן-עָלָיו עֲנָנָה;    יְבַעֲתֻהוּ, כִּמְרִירֵי יוֹם.
הַלַּיְלָה הַהוּא,    יִקָּחֵהוּ-אֹפֶל:"

ביום לידתי שיהיה חושך, שאלוהים לא יבקש ממני להגיע אליו לגן עדן (ואין לי מושג מה זה נהרה),
במקום זה שהגיהנום יקח אותו אליו יגרום לו ביעותים והוא יהיה שייך לאופל.

אם ככה, הגיהנום כן מוזכר בתנ"ך כאחד המקומות (וגם גן עדן) רק שלא קראו לו בתקופת התנ"ך עדיין גיהנום (השם שהתקבל בימי בית שני) אלא קראו לו צלמות. שזה שם די הולם צל של מוות.

אחלה, אז יש גן עדן ויש גיהנום - סיימנו את הנושא, יש מקום אחד בתנ"ך (לפחות וצלמוות מוזכר כמה פעמים, לא בדקתי אתם יכולים להסתכל בעצמכם ולפרשן) שבו מוזכר על ידי איוב עצמו בדבריו שהוא מאמין שקיים גן עדן (אל ידרשהו אלוה ממעל) ושקיים צלמוות (שהפך אחר כך לגיהנום).

אז זהו, אני מקווה שזה לא מבהיל אתכם, אני בטוח שזה דווקא דבר לטובה, אני בטוח שהגולשים באתר שלי הם אנשים טובים שעשו צדקה ומעשים טובים כל חייהם ומעולם לא פגעו במישהו ואל כן אם מותם אלוה יקח אותם אליו למעלה והם לא יבקרו בכלל בצלמוות, שאין עליו תיאור לגמרי ברור בתנ"ך עד כמה שראיתי, אלא מה שיש שם - זה כבר כיד הדמיון הטובה מה שנקרא.

והנה שיר שמיועד לכל הילדים והאנשים הטובים שמשחקים בפשוט משחקים (ולוחצים הרבה על פרסומות חחח), בסוף הדרך אתם גם תהיו מאושרים.
אבל הבעיה שהמילה ישו מוזכרת בו, אז זה שיר פרטי בשבילי ורק בשביל אנשים שמאמינים שישו הוא המשיח.
אמרתי לכם, אני לא מיסיונר, תאמינו במה שאתם רוצים, אבל שימו לב שבהוכחה - השתמשתי בתנ"ך עצמו ולא באף מקור נוצרי אחד.
השיר : Spirit in the sky.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה