יום שני, 26 ביוני 2017

נו נתניהו, שכח מזה - ישעיהו 66

המקור


א כֹּה, אָמַר יְהוָה, הַשָּׁמַיִם כִּסְאִי, וְהָאָרֶץ הֲדֹם רַגְלָי; אֵי-זֶה בַיִת אֲשֶׁר תִּבְנוּ-לִי, וְאֵי-זֶה מָקוֹם מְנוּחָתִי.  ב וְאֶת-כָּל-אֵלֶּה יָדִי עָשָׂתָה, וַיִּהְיוּ כָל-אֵלֶּה נְאֻם-יְהוָה; וְאֶל-זֶה אַבִּיט--אֶל-עָנִי וּנְכֵה-רוּחַ, וְחָרֵד עַל-דְּבָרִי.  ג שׁוֹחֵט הַשּׁוֹר מַכֵּה-אִישׁ, זוֹבֵחַ הַשֶּׂה עֹרֵף כֶּלֶב, מַעֲלֵה מִנְחָה דַּם-חֲזִיר, מַזְכִּיר לְבֹנָה מְבָרֵךְ אָוֶן--גַּם-הֵמָּה, בָּחֲרוּ בְּדַרְכֵיהֶם, וּבְשִׁקּוּצֵיהֶם, נַפְשָׁם חָפֵצָה.  ד גַּם-אֲנִי אֶבְחַר בְּתַעֲלֻלֵיהֶם, וּמְגוּרֹתָם אָבִיא לָהֶם--יַעַן קָרָאתִי וְאֵין עוֹנֶה, דִּבַּרְתִּי וְלֹא שָׁמֵעוּ; וַיַּעֲשׂוּ הָרַע בְּעֵינַי, וּבַאֲשֶׁר לֹא-חָפַצְתִּי בָּחָרוּ.  {ס}  ה שִׁמְעוּ, דְּבַר-יְהוָה, הַחֲרֵדִים, אֶל-דְּבָרוֹ; אָמְרוּ אֲחֵיכֶם שֹׂנְאֵיכֶם מְנַדֵּיכֶם, לְמַעַן שְׁמִי יִכְבַּד יְהוָה--וְנִרְאֶה בְשִׂמְחַתְכֶם, וְהֵם יֵבֹשׁוּ.  ו קוֹל שָׁאוֹן מֵעִיר, קוֹל מֵהֵיכָל; קוֹל יְהוָה, מְשַׁלֵּם גְּמוּל לְאֹיְבָיו.  ז בְּטֶרֶם תָּחִיל, יָלָדָה; בְּטֶרֶם יָבוֹא חֵבֶל לָהּ, וְהִמְלִיטָה זָכָר.  ח מִי-שָׁמַע כָּזֹאת, מִי רָאָה כָּאֵלֶּה--הֲיוּחַל אֶרֶץ בְּיוֹם אֶחָד, אִם-יִוָּלֵד גּוֹי פַּעַם אֶחָת:  כִּי-חָלָה גַּם-יָלְדָה צִיּוֹן, אֶת-בָּנֶיהָ.  ט הַאֲנִי אַשְׁבִּיר וְלֹא אוֹלִיד, יֹאמַר יְהוָה; אִם-אֲנִי הַמּוֹלִיד וְעָצַרְתִּי, אָמַר אֱלֹהָיִךְ.  {ס}  י שִׂמְחוּ אֶת-יְרוּשָׁלִַם וְגִילוּ בָהּ, כָּל-אֹהֲבֶיהָ; שִׂישׂוּ אִתָּהּ מָשׂוֹשׂ, כָּל-הַמִּתְאַבְּלִים עָלֶיהָ.  יא לְמַעַן תִּינְקוּ וּשְׂבַעְתֶּם, מִשֹּׁד תַּנְחֻמֶיהָ; לְמַעַן תָּמֹצּוּ וְהִתְעַנַּגְתֶּם, מִזִּיז כְּבוֹדָהּ.  {ס}  יב כִּי-כֹה אָמַר יְהוָה, הִנְנִי נֹטֶה-אֵלֶיהָ כְּנָהָר שָׁלוֹם וּכְנַחַל שׁוֹטֵף כְּבוֹד גּוֹיִם--וִינַקְתֶּם; עַל-צַד, תִּנָּשֵׂאוּ, וְעַל-בִּרְכַּיִם, תְּשָׁעֳשָׁעוּ.  יג כְּאִישׁ, אֲשֶׁר אִמּוֹ תְּנַחֲמֶנּוּ--כֵּן אָנֹכִי אֲנַחֶמְכֶם, וּבִירוּשָׁלִַם תְּנֻחָמוּ.  יד וּרְאִיתֶם וְשָׂשׂ לִבְּכֶם, וְעַצְמוֹתֵיכֶם כַּדֶּשֶׁא תִפְרַחְנָה; וְנוֹדְעָה יַד-יְהוָה אֶת-עֲבָדָיו, וְזָעַם אֶת-אֹיְבָיו.  {ס}  טו כִּי-הִנֵּה יְהוָה בָּאֵשׁ יָבוֹא, וְכַסּוּפָה מַרְכְּבֹתָיו--לְהָשִׁיב בְּחֵמָה אַפּוֹ, וְגַעֲרָתוֹ בְּלַהֲבֵי-אֵשׁ.  טז כִּי בָאֵשׁ יְהוָה נִשְׁפָּט, וּבְחַרְבּוֹ אֶת-כָּל-בָּשָׂר; וְרַבּוּ, חַלְלֵי יְהוָה.  יז הַמִּתְקַדְּשִׁים וְהַמִּטַּהֲרִים אֶל-הַגַּנּוֹת, אַחַר אחד (אַחַת) בַּתָּוֶךְ, אֹכְלֵי בְּשַׂר הַחֲזִיר, וְהַשֶּׁקֶץ וְהָעַכְבָּר--יַחְדָּו יָסֻפוּ, נְאֻם-יְהוָה.  יח וְאָנֹכִי, מַעֲשֵׂיהֶם וּמַחְשְׁבֹתֵיהֶם--בָּאָה, לְקַבֵּץ אֶת-כָּל-הַגּוֹיִם וְהַלְּשֹׁנוֹת; וּבָאוּ, וְרָאוּ אֶת-כְּבוֹדִי.  יט וְשַׂמְתִּי בָהֶם אוֹת, וְשִׁלַּחְתִּי מֵהֶם פְּלֵיטִים אֶל-הַגּוֹיִם תַּרְשִׁישׁ פּוּל וְלוּד מֹשְׁכֵי קֶשֶׁת--תֻּבַל וְיָוָן:  הָאִיִּים הָרְחֹקִים, אֲשֶׁר לֹא-שָׁמְעוּ אֶת-שִׁמְעִי וְלֹא-רָאוּ אֶת-כְּבוֹדִי--וְהִגִּידוּ אֶת-כְּבוֹדִי, בַּגּוֹיִם.  כ וְהֵבִיאוּ אֶת-כָּל-אֲחֵיכֶם מִכָּל-הַגּוֹיִם מִנְחָה לַיהוָה בַּסּוּסִים וּבָרֶכֶב וּבַצַּבִּים וּבַפְּרָדִים וּבַכִּרְכָּרוֹת, עַל הַר קָדְשִׁי יְרוּשָׁלִַם--אָמַר יְהוָה:  כַּאֲשֶׁר יָבִיאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת-הַמִּנְחָה בִּכְלִי טָהוֹר, בֵּית יְהוָה.  כא וְגַם-מֵהֶם אֶקַּח לַכֹּהֲנִים לַלְוִיִּם, אָמַר יְהוָה.  כב כִּי כַאֲשֶׁר הַשָּׁמַיִם הַחֲדָשִׁים וְהָאָרֶץ הַחֲדָשָׁה אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה, עֹמְדִים לְפָנַי--נְאֻם-יְהוָה:  כֵּן יַעֲמֹד זַרְעֲכֶם, וְשִׁמְכֶם.  כג וְהָיָה, מִדֵּי-חֹדֶשׁ בְּחָדְשׁוֹ, וּמִדֵּי שַׁבָּת, בְּשַׁבַּתּוֹ; יָבוֹא כָל-בָּשָׂר לְהִשְׁתַּחֲו‍ֹת לְפָנַי, אָמַר יְהוָה.  כד וְיָצְאוּ וְרָאוּ--בְּפִגְרֵי הָאֲנָשִׁים, הַפֹּשְׁעִים בִּי:  כִּי תוֹלַעְתָּם לֹא תָמוּת, וְאִשָּׁם לֹא תִכְבֶּה, וְהָיוּ דֵרָאוֹן, לְכָל-בָּשָׂר.  {ש}


הרב אברהם ריבלין אומר על הפרק: (קישור)

"לאורך כל פרק הסיום של ספרו שוזר ישעיהו את תיאור אחרית הימים, כשהצדיק מקבל שכרו והרשע נענש על חטאיו. "

"רבי" דרור אומר על הפרק:
בוא נראה, אלוהים שואל באחרית הימים: נו אז כבר יש בית?
פסוק ב': "וְאֶת-כָּל-אֵלֶּה יָדִי עָשָׂתָה, וַיִּהְיוּ כָל-אֵלֶּה נְאֻם-יְהוָה; וְאֶל-זֶה אַבִּיט--אֶל-עָנִי וּנְכֵה-רוּחַ, וְחָרֵד עַל-דְּבָרִי."
פסוק ה' (תקראו בעצמכם את מה שחסר): "שִׁמְעוּ, דְּבַר-יְהוָה, הַחֲרֵדִים, אֶל-דְּבָרוֹ;"

אוקיי, החלק השני של הפסוק מתאר את .... המשיח!
והנה 3 תכונות של האדם אותו אתם מחפשים:
1. עני
2. נכה-רוח
3. חרד על דבריי

מבחינתי זה כל מה שרציתי להראות בפרק, ותספרו את זה בבקשה לנתניהו - כי אני כותב את זה בשבילו, שירד כבר מהשטויות:
ובכן, כדי להיות אותו משיח אגדי עליך לעמוד במספר תנאים, והנה 3 תנאים:
1. עני - עם סיגר בפה ושמפניה, אתה כבר לעולם לא תהיה משיח, בעיקר כשיש לך פנסיה של ראש ממשלה.
2. נכה-נפש - בשביל זה אתה צריך לחתום ביטוח לאומי ולקבל נכות נפשית 100 אחוז. כמו אחד האנשים שאתה מנסה להרעיב כרגע.
3. חרד על דבריי - נו, ברור לא? אוקיי, פה יכול להיות דווקא. באמת שאין לי שמץ של מושג מהי האמונה הדתית של נתניהו. אתאיסט? אגנוסטי? מאמין?

קיצר, נתניהו, אתה לא המשיח, אז צא מהשיגעון ותחזור להקשיב לעם ולשפיות.
ואם כבר, תתן לאותם נכים שנאבקים כרגע מולך ומול העם ומול התקשורת ומול כולם (לפני שנה בדיוק הממשל עוד חשב שהוא יפטור את הנכים עם העלאה בקצבה של מאה שקל, אשכרה חושב שמדובר בקבצנים ולא אנשים שבזכות הוא חייב לתת להם מזון ומחסה ותנאי קיום אלמנטריים, שלא לדבר על המילה לפחות) עוד קצת מעבר למה שעכשיו 82 חכים חותמים שהם הולכים עליו. גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה.
ובנוסף, תצמיד לממוצע ולא למינימום, כדי לתת יותר יחס של כבוד לאותם נכים, שברוב המקרים הגיעו למצב הזה מגלל אפס אחוז של אשמה (אתה באמת אשם שנולדת עם מום חמור?) וזוכים רק ליחס של בוז מהחברה. הנכים יושבו לאנשים הרגילים ולא לעניים בעם - ואין משהו שמגדיר אדם ממוצע מאשר השכר הממוצע במשק, לא?
ולבסוף, הנכים כרגע, חלקים מספיק גדולים מהם לפחות במצב של חובות ופת רעב, כדי שישרדו עד שתעשו את השינויים, תן לכל נכה לפחות "מענק הצלה" - כדי שיוכל לשרוד בצורה טובה ולכסות חלק מהחובות הדחופים יותר (כמו לשוק האפור, שאני בטוח שיש נכים שמתפתים אליו בלית ברירה ועלולים להפוך מגלל זה לבעלי אחוז נכות גבוהים יותר).
ונכון שאמרנו "לבסוף", אבל מה עם חרטה, כל הציבור יודע שאתה זה שאחראי למצב הנכים היום מגלל הקיצוצים וביטול ההצמדה לממוצע (זה היה ככה קודם ובזכות זה אמור לחזור לכך עכשיו) עליך להראות שאתה אדם שיש לו גם צד מוסרי כלשהו ולעשות שני צעדים שאדם מוסרי שאחראי על מחדל כזה היה עושה: א. אתה לוקח אחריות מלאה. ב. אתה מתקן את המצב. ג. אתה מתנצל על הסבל הממושך שנגרם לאוכלוסיה בין החלשות בארץ (שלא האמנת שתוכל לנצח אותך וזילזלת בהם במעשיך, לכל הדרך) ומקווה שיתנו לך את סליחתם.



רבי דרור.



תוספת בשביל הציבור:
"מַזְכִּיר לְבֹנָה מְבָרֵךְ אָוֶן"  - זה אחד שאומר דברים על כך שהוא מתנקה מוסרית ובפועל הוא ממשיך לברך את הרוע בעולם.

(אגב, פוסט זה נתרם על ידי פסוק שלא קיים בתנ"ך אלא רק בויקיפדיה).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה